رسانه دیدتیترنماسایت ها/خبرگزاری ها

عصر ایران:ما به رسانه واقعی، بزرگ و حرفه ای نیاز داریم

asr

رضا غبیشاوی در سایت عصر ایران نوشت:ما نیازمند داشتن حداقل یک رسانه واقعی بزرگ حرفه ای، ‌مستقل و بی طرف هستیم همانطور که نیازمند آتش نشانی و اورژانس واقعی هستیم.

گزیده ای از یادداشت این رسانه نگار:

←ما به رسانه نیاز داریم؛ رسانه واقعی، بزرگ و فراگیر با رویه کاری حرفه ای، مستقل و بی طرفانه تا نیاز مردم به کسب اطلاعات صحیح و دقیق را به سرعت، رفع کند.

←زندگی بدون رسانه واقعی،‌ پرخطر است اما زندگی با رسانه های ضعیف و تبلیغاتی پرخطرتر. وقتی مرز واقعیت و ناواقعیت از بین می رود؛ وقتی خبر و نظر جای یکدیگر را می گیرند و وقتی خبررسانی،‌ تبلیغاتی می شود.

←ما نیاز به رسانه حرفه ای داریم تا بدانیم حقیقت چیست؛ تا ابهامات رفع شود؛ تا به هنگام اختلاف و تضاد اطلاعات، معلومات صحیح و دقیق مشخص شود.

←ما به رسانه حرفه ای نیاز داریم که تحریریه و سردبیر و روزنامه نگاران آن در فعالیت خود، مستقل و بی طرف باشند تا بتوانند بدون تعهد به این یا آن، واقعیت ها را منتقل کنند.

←ما رسانه حرفه ای، ‌مستقل و بی طرف بزرگ و قدرتمند نداریم. این یک واقعیت تلخ است. اکثریت رسانه ها، یا خنثی و غیرحرفه ای هستند یا تبلیغاتی. اندک رسانه های حرفه ای هم کوچک و ضعیف اند و با هزار خط قرمز سلیقه ای روبه رو هستند.
←برخی مسوولان نیز نه درک صحیحی از رسانه و اطلاع رسانی دارند و همه چیز را در دنیای تبلیغات می بینند و نه به نیاز مردم برای دریافت اطلاعات واقعی، سریع و دقیق، احترام می گذارند.

←به همین دلیل، در شرایط استثنایی و غیرعادی، با موج خبرهای جعلی، نادرست، نیمه جعلی، مبهم و در یک کلام، اطلاع رسانی ناقص و خطرناک روبه رو می شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا